کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

تغییر محل خدمت :
محل خدمت اینجانب کتابخانه مرکزی ارومیه می باشد.




نویسندگان

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کتاب: چراهای شگفت انگیز قرآن کریم: پاسخ به سوالات کودکان و نوجوانان      * نویسنده:  رضا نباتی  

* معرفی‌کننده: پریا مسلمی         * ناشر:  محراب قلم        * سال نشر: 1391         *موضوع: دین

نویسنده کتاب "چراهای شگفت انگیزقرآن کریم: پاسخ به سوالات کودکان و نوجوانان" رضا نباتی است و ناشر کتاب محراب قلم می باشد و کتاب در سال 1391 منتشر شده است و موضوع آن دین است و 32 صفحه دارد. کتاب در قالب طرح پرسش و پاسخ هایی، اطلاعاتی گوناگون درباره قرآن کریم را به کودکان و نوجوانان می دهد.  این کتاب یک منبع مهم برای پاسخ به نیازهای علمی کودکان و نوجوانان است.

کتاب: در قله ی سجود: حضرت امام سجاد علیه السلام            * نویسنده:  مهدی مراد حاصل

  * معرفی‌کننده: پریسا بهاری    * ناشر:  منادی تربیت              سال نشر:  1389        *موضوع: دین

کتاب در قله ی سجود: حضرت امام سجاد علیه السلام توسط مهدی مراد حاصل نوشته شده است و در سال 1389 توسط انتشارات منادی تربیت منتشر شده است و کتاب 32 صفحه دارد. در این کتاب با فهرست مطالب ولادت، کودکی، مثل آفتاب، پس از عاشورا، سخنرانی در مجلس یزید، آن اذان به یاد ماندنی، اندوه بی پایان، مقاومت در برابر ستم، محبوب مردم در حج، مرد عبادت و ایمان، مرد علم و فضیلت، به زبان ساده و شیوا مطالبی در مورد زندگانی امام سجاد (ع) بیان شده است.              

 کتاب: حیات پاکان: داستان هایی از زندگی امام رضا، امام جواد، امام هادی علیهم السلام * نویسنده: مهدی محدثی   * معرفی‌کننده: کوثر کریمی   * ناشر: موسسه بوستان کتاب  * سال نشر: 1390  *موضوع: دین

 نویسنده کتاب "داستان هایی از زندگی امام رضا، امام جواد، امام هادی علیهم السلام"  که چهارمین جلد حیات  پاکان می باشد، مهدی محدثی است و کتاب در سال 1390 توسط موسسه بوستان کتاب منتشر شده است. کتاب 104 صفحه دارد. این کتاب برای گروه سنی "د" و " ه" مناسب است و در آن داستانهایی از زندگی امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) بازگو شده است. این کتاب سه فصل دارد که فصل اول در مورد امام رضا با فهرست مطالبی با عنوان بازی سرنوشت، شب به یاد ماندنی، ... و فصل دوم در مورد امام جواد از صفحه 43 تا 67 با فهرست مطالب روز وداع یاران، پرداخت بدهی پدر، حاضرجوابی، خنیاگر و ... و فصل سوم در مورد امام هادی با فهرست مطالب صوفیان مسلمان نما، مرو راهی که بر پا سنگت آید، تجدید نظر و ...، است. در مقدمه کتاب آمده است:"دوران امامت این بزرگواران مصادف با اوج حکومت و خفقان خلفای عباسی بود.خلفای غاصب همواره با حیله و نیرنگ، حبس و تعبید و ... سعی در مخفی نگاه داشتن و حتی خاموش کردن نور امامت و ولایت داشتند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ تا حدی که به محض نام آور شدن این امامان در سرزمین های اسلامی، از بیم فروپاشی پایه های حکومتی خود، آنان را مسدوم و شهید می کردند و شیطان را از نعمت وجودشان بی بهره می ساختند."  

کتاب: امام زین العابدین (ع)  * نویسنده: حسین فتاحی  *معرفی‌کننده:محیا حمیدی 

* ناشر: قدیانی، کتایهای بنفشه   سال نشر:  1391   *موضوع: دین

 نویسنده کتاب امام زین العابدین (ع)، حسین فتاحی و تصویگر آن محمدرضا دادگر است و کتاب در سال 1391 توسط انتشارات قدیانی، کتابهای بنفشه منتشر شده است و این کتاب 24صفحه دارد. کتاب به زبان ساده  به سرگذشت امام سجاد (ع) می پردازد و فروست کتاب چهاره قصه، چهارده معصوم است. این کتاب برای گروه های سنی کودک و نوجوان مناسب است. پاراگرافی از کتاب:

" علی حالا به سن نوجوانی رسیده بود، اما مثل پیرمردها عبادت می کرد. عبادت هایش آنقدر زیبا و دیدنی بود که مردم مدینه او را زینت عبادت کننده ها نامیدند: زین العابدین.

 

کتاب: قصه های خوب برای بچه های خوب: قصه های برگزیده از چهارده معصوم (ع)      نویسنده: مهدی آذریزدی         * معرفی‌کننده: نساء عابدی

 * ناشر: امیرکبیر، کتابهای شکوفه

   *سال نشر:   1393                              *موضوع: دین 

نویسنده کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب: قصه های برگزیده از چهارده معصوم (ع)،  مهدی آذریزدی         است و تصویرگر کتاب حمیدرضا بیدقی است. این کتاب در سال 1393توسط انتشارات امیرکبیر، کتابهای شکوفه  منتشر شده است. کتاب تعداد 176 صفحه دارد.  این کتاب در مورد قصه هایی از چهارده معصوم (ع) است که از کتاب های مختلفی جمع آوری شده است و برای گروه سنی نوجوان مناسب است.                                     

 

*کتاب: در جستجوی رهبر   * نویسنده: رضا شیرازی   * معرفی‌کننده: سحر عابدی

* ناشر: پیام آزادی     * سال نشر:  1371       *موضوع: دین

کتاب در جستجوی رهبر،  توسط رضا شیرازی بازآفریده شده است و تصویرگر آن مرتضی امین و ناشر کتاب پیام آزادی است و کتاب در سال 1371 و در 120صفحه منتشر شده است. در این کتاب داستان زندگی حضرت امام محمد باقر (ع) بیان شده است. این کتاب ده فصل دارد. عناوین فصل های کتاب عبارت اند از :  زیباترین ازدواج، در جستجوی رهبر، کاری بزرگ در پیش است، یک راز عجیب، همچون پیامبران، چرا دعا پذیرفته نمی شود؟، هیزمهای افروخته شده، از شهر شام بیرون روید، وقت اندک است، غروب خورشیدی دیگر.

برای معرفی خواندن پاراگرفی از  صفحه 27 کتاب

" امام سجاد (ع) بیان می دارد:

  • امامت به کوچکی و بزرگی سن نیست. رسول خدا(ص) اینگونه با ما پیمان بسته است. در لوح و صحیفه ای که نزد ما به امانت گذاشته شده است، نام دوازده تن نوشته می باشد؛ دوازده امام و رهبر بعد از پیامبر (ع). نام آنها همراه با نام پدران و مادران ایشان در همان لوح و صحیفه وجود دارد..."


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۹
معصومه مسلمی
خرید 2500 عنوان کتاب و 150 عنوان نشریه در سال 94 با صرف 150 میلیارد ریال


علی رمضانی از صرف اعتبار 150 میلیارد ریالی برای خرید 2500 عنوان کتاب و 150 عنوان نشریه به منظور تجهیز کتابخانه های عمومی سراسر کشور در سال 94 خبر داد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۴۳
معصومه مسلمی

به نام خدا

تمامی کتابهای جشنواره رضوی که توسط کتابخانه زین العابدین سلماسی  دریافت شده بود فروخته شد این مسابقه یکی از بهترین مسابقات بود که بسیار مورد استقبال اعضا قرار گرفت .

از خانم سمیرا مرندی نیز جهت تشویق مردم برای خرید کتاب ها نهایت تشکر را داریم .

با تشکر

مسئول کتابخانه


کتب مسابقه رضوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۰:۰۴
معصومه مسلمی

به نام خداوند بخشنده و مهربان

نمونه تصویری از نشست کتابخانه پایگاه کوثر

این نشست از طرف کتابخانه آیت الله زین العابدین سلماسی با همکاری خانم صغری واحدی فرمانده پایگاه کوثر برگزار شد.

از خانم صغری واحدی عضو فعال کتابخانه نیز جهت تشویق اعضای پایگاه برای شرکت در نشست نهایت تشکر را داریم.

در آخر برنامه به دو نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جایزه اهدا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۰:۰۰
معصومه مسلمی

به نام خداوند بخشنده مهربان

نمونه عکسی از برگزاری مسابقه نقاشی در مورخه 10 تیر 94 ساعت 10:30الی 12:30 و جلسه اول کلاس کاردستی


مسابقه نقاشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۸
معصومه مسلمی
مشهدالرضا میزبان دوره سوم و چهارم «مدرسه تابستانی خواندن»


دوره سوم و چهارم « مدرسه تابستانی خواندن» با حضور جمعی از کتابداران کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام برگزاری دوره سوم و چهارم « مدرسه تابستانی خواندن» آورده است: «با موافقت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سومین و چهارمین «دوره مدرسه تابستانی خواندن» در نیمه شهریورماه سالجاری با حضور جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در شهرستان مشهد مقدس برگزار می‌شود.»

برگرفته از http://www.iranpl.ir

 امیدوارم این دوره آموزشی باعث شود تا امام  رضا را هم زیارت کنیم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۸
معصومه مسلمی