کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

تغییر محل خدمت :
محل خدمت اینجانب کتابخانه مرکزی ارومیه می باشد.




نویسندگان

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

با نام و یاد خداوند بخشنده و مهربان

از اول محرم تا کنون نمایشگاه کتابهای ماه محرم در کتابخانه دایر بود که با استقبال اعضاء مواجه شد و اکنون در کتابخانه نمایشگاه کتابهای بهداشت روان دایر است.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۶ ، ۱۲:۵۳
معصومه مسلمی

به لطف و کرم خداوند مهربان

روز پنج شنبه حلقه کندوکاو از ساعت 9 تا 10:15

کلاس نقاشی از ساعت  10:30 تا 11:30

مراسم تقدیر از شرکت کنندگان در مسابقات رضوی همراه با سفره کتابخوانی  از ساعت 11:30 تا 13:30

برگزار خواهدشد.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۱
معصومه مسلمی

با یاری خداوند مهربان

جلسه ملاقات کتابداران با نماینده محترم مردم شهرستان سلماسی  از ساعت 9 تا 10 در دفتر نماینده محترم شهرستان برای بیان مشکلات کتابخانه ها تشکیل شد.

سپاس خداوند را که عمری بر ما داده تا صادقانه در یک مکان فرهنگی خدمت کنیم


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۱:۱۹
معصومه مسلمی
با یاری خداوند مهربان
نرم افزارهای کمک درسی  برای رشته های مختلف در کتابخانه اهدا می شود. این نرم افزارها را اعضاء کتابخانه به کتابخانه اهدا نمودند که تصمیم گرفته شد برای استفاده دانش آموزان عزیر اهدا گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۲:۵۵
معصومه مسلمی

دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه کتابداران، رؤسای ادارات و کارشناسان ستادی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، با هدف ارتقای مهارت شغلی و بهبود عملکرد سازمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در این دوره که با حضور سرپرست و کارشناسان اداره‌کل، رؤسای شهرستان‌های کتابخانه‌های عمومی استان و ۳۵ کتابدار فارس در دو گروه برگزار شد، مباحث تخصصی اخلاق‌ حرفه‌ای و سازمان اخلاقی، مزیت‌های حرفه‌ای‌گرایی، دلایل کم‌توجهی به اخلاق‌حرفه‌ای در سازمان‌ها، ویژگی‌های رفتار اخلاقی، چگونگی ارتقای کارمندان تا سطح حرفه‌ای گرایی و ... بحث و گفت‌وگو شد.

امیر کشاورزیان مدرس این دوره، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اخلاق را باید «سبک رفتار ارتباطی مبتنی بر رعایت حقوق طرف مقابل و مسئولیت پذیری در برابر حق دیگران دانست»، عنوان کرد: در حوزه اخلاق حرفه‌ای تنها نگاه به مشتریان و مراجعه کنندگان یک سازمان نیست، بلکه مقوله اخلاق ‌حرفه‌ای شامل نیروی انسانی و قانون و مقررات سازمان نیز خواهد بود؛ به عبارت دیگر هر سازمانی غیر از نیروی انسانی ارکان دیگری همچون امکانات، تجهیزات، قوانین و ... را شامل می‌شود و اگر سازمانی بخواهد حرفه‌ای عمل کند باید علاوه بر کارمندان، ارکان دیگر آن سازمان نیز به صورت حرفه‌ای و اصولی باشد.  

او با تأکید بر اینکه کارمندان در سازمان ها در تمامی مراحل وظایفی درباره حقوق خود و دیگران دارند، ویژگی‌های یک سازمان اخلاقی را برشمرد و افزود: مسئولیت‌پذیری، قانون‌پذیری، نظم و آراستگی، پیش‌بینی پذیری، سرآمد بودن و چابک بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک سازمان را به سازمانی اخلاقی و مخاطب پسند تبدیل می‌کند.

مدرس دوره اخلاق حرفه‌ای در ادامه با تأکید بر اینکه متأسفانه در بیشتر موارد انگاره‌های اشخاص از نهاد یا سازمانی که در آن مشغول به فعالیت‌اند، نادرست است، بیان کرد: نقدپذیری و اتخاذ رفتار ارتباطی پایدار، از آثار داشتن تعهد اخلاقی یک کارمند در سازمان است و ملاک‌هایی همچون هنجارهای اجتماعی، قانون، حقوق دیگران، رضایت‌مندی، نیاز، منافع دیگران و ... را می‌توان از مهم‌ترین ملاک‌های تمایز رفتار اخلاقی از غیر اخلاقی دانست.

کشاورزیان با اشاره به اینکه حرفه‌ای‌گرایی محور اصلی فعالیت در سازمان‌های مختلف است، اظهار داشت: حرفه‌ای گرایی در حقیقت به معنای عزم عمومی بر ارتقای «شغل» به «حرفه» است که  در بعد فردی باعث رمزگرایی و در بعد اجتماعی سبب توسعه جامعه می شود. یک شغل زمانی به حرفه ارتقا می‌یابد که فرد مؤلفه‌هایی همچون دانش تخصصی، تجربه مفید، مهارت، توانایی، نگاه متمایز و ... را کسب  کرده باشد.

او با بیان اینکه ایجاد هم‌سرنوشتی، جایگاه اجتماعی، برند و اعتبار حرفه‌ای، سلامت روانی، کسب درآمد و زیست سالم و متعالی، نیاز و هدف تمامی کارمندان در انتخاب شغل است، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در تعالی سازمان و کسب اخلاق حرفه‌ای انجام کارهای سازمانی به صورت تیمی است اما کار تیمی معمولاَ به سبب پنج مؤلفه بی‌اعتمادی، ترس از برخورد، نبود تعهد، پرهیز از مسئولیت پذیری و بی‌توجهی به نتیجه کار صورت نمی‌گیرد و این موضوع سبب کاهش اخلاق حرفه‌ای در بیشتر سازمان‌ها می‌شود که لازم است سازمان ها در این موضوع دقت عمل بیشتری داشته باشند.

کشاورزیان همچنین در این دوره کارمندان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس را به خواندن کتاب هایی در حوزه اخلاق حرفه ای و ویژگی‌های ایرانیان دعوت کرد و گفت: کتاب‌های «اخلاق‌حرفه‌ای در کتابداری و اطلاع‌رسانی» نوشته فرامرز ملکی، «پنج دشمن کار تیمی»، «اخلاق حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای در تمدن اسلام و ایران»، «ما چگونه ما شدیم»، «در فضیلت مدنیت» و ... در تشریح اخلاق ایرانیان و اصول اخلاق حرفه‌ای نگاشته شده‌اند که خواندن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

برداشت از سایت

http://www.iranpl.ir/news/6271/دوره-آموزشی-اخلاق-حرفه-ای-در-فارس-برگزار-شد


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۰۸:۰۱
معصومه مسلمی

با یاری خدواند مهربان

از صبح ساعت 9:30 تا 12 شرکت در یادواره شهداء که در مصلای سلماس برگزار شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۶ ، ۱۲:۵۷
معصومه مسلمی

 اللهم ارزقنا کربلا
روز و شب دارم دعا           آرزومه ای خدا        دیدن شیش گوشه ی کرببلا
همه رفتن کربلا              به دیار نینوا          اسم من از قلم افتاده خدا
من و این دیده ی تر        من و قلب پرشرر     من و یک عکس ضریح کربلا
       حرم اربابم حسین       صحن بین الحرمین      شده فکر و ذکر و خواب هر شبم
همه سوز و ساز من         اینه امتیاز من       که غلام و سینه چاک زینبم
میرسه تو هیئتا         به مشام جان ما      بوی دلنواز یاس از علقمه
بَه! که چه غوغا میشه    محشری بر پا میشه    شب جمعه کربلا با فاطمه
چی میشه روز جزا           به سپاس گریه ها          ما بشیم از همه آدما جدا
مست شاه نینوا            جای جنت خدا           ما بشیم ساکن کوی کربلا

برداشت از سایت http://www.beytoote.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۴:۵۵
معصومه مسلمی

به لطف و کرم خداوند مهربان ششمین حلقه کندوکاو در کتابخانه برگزار شد. هفتمین جلسه در مورخه 13 مهر ماه ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

برای تشویق کودکان و نوجوانان به عضویت در کتابخانه کلاس طراحی  هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۲:۲۱
معصومه مسلمی

شهید

 برداشت از سایت http://www.iranpl.ir/archive?all=1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۲:۱۶
معصومه مسلمی