کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

معصومه مسلمی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابخانه عمومی و ترویج خواندن

تغییر محل خدمت :
محل خدمت اینجانب کتابخانه مرکزی ارومیه می باشد.




نویسندگان

نشریات

شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱ ب.ظ

نشریات رشته علم اطلاعات و دانش شناسی


تعامل انسان و اطلاعات( («تعامل انسان و اطلاعات» نشریه‌ای علمی است که با مجوز شماره ۹۲/۳۱۴۵۴ وزارت ارشاد توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی سالی چهار شماره به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. این نشریه بر اساس مجوز شماره 3/18/127893 مورخ 94/06/30 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره ۱ جلد ۱ (بهار ۱۳۹۳) دارای رتبه علمی پژوهشی است

2-مدیریت اطلاعات سلامت دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور به شماره 1 5772 صاحب امتیاز و ناشر:‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهان1 شماره‌ی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : 18268-124شاپا الکترونیک: 9813-دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور به شماره 135772صاحب امتیاز و ناشر:‌ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اصفهان


3-فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، ، نخستین نشریه علمی-پژوهشی در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی است که هم اکنون در میان کتابخانه ها و مراکز بزرگ علمی- فرهنگی ایران و یازده کشور جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نشریه در سال 1376 و در پی رهنمود آیه الله واعظ طبسی، تولیت معظم آستان قدس رضوی با انگیزه بهبود سطح دانش و آگاهی جامعه دانشگاهی در موضوعات کتابداری،اطلاع رسانی، کتاب شناسی، نسخه شناسی، آرشیو و شبکه های اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات چاپ و منتشر شد.



4-فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتهدف اصلی این نشریه فراهم آوردن شرایط تبادل اندیشه در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با فعالیت‌های اطلاعاتی با توجه به جنبه‌های مفهومی، ابزاری، و کارکردی است. برای تحقق این هدف، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات ناظر بر حیطه‌های موضوعی زیر در سطح ملی است:



 سیاست‌ها، راهبردها، ابزارها و فنون ذخیره و بازیابی اطلاعات؛  سازماندهی، مدیریت، و اشاعه اطلاعات؛پردازش، مستندسازی، و فنون کسب اطلاعات و دانش و چگونگی مدیریت آنها؛ اطلاع‌شناسی، اطلاع‌یابی، و روش‌ها و رویکردهای نوین به علم اطلاعات؛ وسایر زمینه‌های مرتبط در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی.



5-فصلنامه تحقیقات اطلاع رسانی و کتنابخانه های عمومیاز سال 1370 هجری شمسی با نام «فصلنامه پیام کتابخانه» از سوی دبیرخانه هیأت امنای کتابخانههای عمومی کشور به مدیر مسئولی آقای محمد ابراهیم انصاری لاری، رئیس دبیرخانه هیأت امنای کتابخانههای عمومی کشور، شروع به کار کرد





6--تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهیهدف نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‏رسانی دانشگاهی ارتقا و توسعه فرهنگ علوم کتابداری و اطلاع رسانی در کشور و فراهم آوردن منابع تخصصی و همچنین انتقال و تبادل تجربیات و دستاوردهای تازه علمی در سطوح ملی و بین­المللی است



7-پیاورد سلامت دارای رتبه علمی پژوهشی از کمسیون نشریات علوم پزشکی کشور بوده و نشریه‌ی تخصصی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که هدف از انتشار آن ارائه‌ی نظریه‌ها، نتایج پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه علوم پیراپزشکی و بهداشتی درمانی است و به دنبال آن ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش، تبادل و توسعه‌ی آموخته‌ها و تجربیات تازه علمی و آشنا کردن دانش آموختگان رشته‌های تحصیلی مزبور با آخرین یافته های علمی در حیطه‌های مورد نظر است.



8-مجله علم سنجی کاسپین نشریه علم سنحی کاسپین با حمایت علمی و مالی دانشگاه علوم پزشکی بابل قصد دارد با همکاری پژوهشگران حوزه علم سنجی گامی بلند در ارتقاء سطح علمی و پژوهشی در کشور بردارد.



9--پزوهشنامه علم سنجیسنجش علم و حوزه‌های وابسته از نیازهای اساسی تمام کشورها به ویژه کشورهایی است که در حوزه تولید علم دارای موقعیت جهانی هستند. با توجه به موقعیت ایران در زمینه تولید علم، نیاز به ارزیابی این پدیده به منظور هدایت مسیر توسعه آن در جهت نیازهای کشور برای سیاست گذاران و فعالین وابسته امری خطیر تلقی می شود. پژوهشنامه علم سنجی بستری برای اشاعه تحقیقات در تمامی زمینه‌های سنجش و ارزیابی تولیدات علمی را فراهم می کند.



10-International Journal of Information Science and Management (IJISM)



این نشریه علمی پژوهشی به زبان انگلیسی توسط مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری منتشر می‌شود


11- مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، مجله ای علمی- پژوهشی است که به صورت دو فصلنامه توسط گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر می شود. این مجله بر اساس نامه شماره 3/10679 مورخ 1387/12/28 مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از طرف کمیسیون نشریات علمی کشور دارای درجه علمی- پژوهشی شناخته شده است.



12-پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات،، دارای پروانه انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک ادواری علمی و دارای فرایند هم‌تراز‌خوانی است که اولین شماره آن با نام «نشریه فنی مرکز مدارک علمی» در مهرماه 1351 منتشر گردید و انتشار آن با تغییر نام به «فصلنامه علوم اطلاع‌رسانی» و «فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات» و در زمستان 1390 با تغییر نام به «پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات» ادامه یافت. مالکیت مادی و معنوی این ادواری به پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران تعلق دارد.



13-پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانیاین مجله متعلق به دانشگاه فردوسی مشهد بوده  مقاله‏ های تألیفى و پژوهشی در قلمرو‏هاى کتابدارى و اطلاع‏ رسانى را که با توجه به نکته‏های زیر تدوین شده باشند منتشر مى‏کند:



۱-مقاله‏‏ هایى که نظریه‏ ها، راهکارها و روش‏هاى نویی را به جامعه علمى قلمروهاى پیش گفته ارائه مى‏کنند؛



۲-مقاله‏ هایی که نظریه‏ ها و پژوهش‏های نویی در قلمروهای پیش گفته را مورد تجزیه و تحلیل و نقد و بررسى قرار مى‏ دهند؛



۳-مقاله‏ هایی که روش‏ها و ابزارهاى بهبود کیفى و کمى قلمرو کتابداری و اطلاع ‏رسانی را به گونه‏ اى مستدل به تصویر مى‏ کشند





14-ماهنامه ارتباط علمینشریه‌ای الکترونیکی و دارای مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد (درجه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) است که توسط انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران و با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منتشر می شود . این ماهنامه گزارش‌های مربوط به پژوهش‌ها به‌ویژه پژوهش‌های دانشجویان و پدیدآوران جوان، پیشرفتهای جاری کشور، نوشته‌های مروری و ترویجی، نقد و معرفی کتاب، نقد و معرفی طرح‌های پژوهشی، نقد و معرفی محصولات، و همچنین ترجمه مقاله‌های علمی روز را در حوزه‌های مدیریت اطلاعات ، مدیریت دانش ، فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی، روانشناسی، مدیریت رسانه، ارتباطات، مدیریت، کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و جامعه شناسی را منتشر می‌سازد.



15--فصلنامه مدیریت اطلاعات مجوز 94 13



16--فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش شناسی در راستای ، بهره‌مندی از نتایج پژوهش‌های پژوهشگران و کتابداران کشورکه در عرصه مدیریت اطلاعات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند در سال 1392 با پیگیری‌های آقای دکتر شریف مقدم به عنوان سردبیر و آقای دکتر غفاری به عنوان مدیر مسئول فصلنامه موفق به اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. دبیرخانه این فصلنامه در حال حاضر در دانشگاه پیام نور استان قم قرار دارد و کلیه فرایندهای دریافت تا چاپ مقالات در این دانشگاه انجام می‌شود.



17- فصلنامه دانش شناسی با هدف انعکاس مقالات پژوهشی دانشجویات، استادان و پزوهشگران د ر حوزه علوم کتابداری، اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات( پایگاههای اطلاعاتی، علم سنجی، وب سنجی، مدیریت دانش و...) و رشته های وابسته که به صورت بین رشته ای در مقالات حوزه های مذکور مورد استفاده قرار می گیرند، منتشر می گردد: از جمله ارتباطات، جامعه شناسی، روانشناسی، زبانشناسی و...(انتشار نشریه ظاهرا متوقف شده است

18- مجله کتابدار 2


19- نشریه مدیریت اطلاعت سلامت


مجله علمی پژوهشی مدیریت سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف ارتقای علمی دانش پژوهان حوزه های مدیریت و اطلاع رسانی و به عنوان مجرایی رسمی برای ارتباطات علمی بین پژوهشگران از راه انتشار تازه ترین یافته های این حوزه ها در قالب فصلنامه و به زبان فارسی و همراه چکیده انگلیسی در قالب مقاله علمی ـ پژوهشی، مقاله مروری و مقاله کوتاه پذیرفته می شود. در این مجله مقالات در شاخه های زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

مدیریت خدمات بهداشتی • مدیریت اطلاعات بهداشتی • مدارک پزشکی اقتصاد بهداشت کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

20-فصلنامه ره آورد نور


این مجله که نخستین فصلنامه تخصصى مطالعات رایانه ‏اى علوم اسلامى است به منظور اطلاع ‏رسانى، آموزش و انعکاس پژوهش ‏هاى رایانه ‏اى در زمینه علوم اسلامى از بهمن ماه ۱۳۷۷ آغاز به کارکرد . توجه و استقبال دانشوران، محققان و مراکز علمى و فرهنگى از مطالب و عناوین فصلنامه موجب شد تا ره ‏آورد نور به تدریج جایگاه ویژه ‏اى را به عنوان مهم ‏ترین رسانه اطلاع ‏رسانى در زمینه انفورماتیک علوم اسلامى به خود اختصاص دهد. این فصلنامه به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  به صورت سراسری منتشر می شود.

21- فصلنامه سواد سلامت  فصلنامه سواد سلامت به همت انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و با مشارکت شعبه شمال شرق انجمن(گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد) به صورت الکترونیک منتشر می‌گردد وهدف از آن ترویج و انتشار پژوهش‌های مرتبط با سوادسلامت، آموزش سلامت و ارتقای سلامت   می‌باشد. این نشریه بین رشته ای، عرصه ای برای تبادل آخرین یافته های علمی در مورد جنبه های گوناگون آموزش علوم پزشکی است

  این لیست برای استفاده شخصی تنظیم شده لذا هیچ معیاری د ر شماره گذاری یا اولویت بندی رعایت نشده است. ضمنا این لیست تکمیل می گردد 30/09/94


پژوهش های اطلاعاتی و جنایی




لیست مجلات علم اطلاعات و دانش شناسی در پایگاه استنادی علوم به همراه ضریب تاثیر2014


 شاید این امر برای شما رخ داده باشد که خواستار چاپ نتایج مقالات علمی خود بودید اما برای انتخاب ژورنال مناسب جهت انتشار در میان خیل عظیم و عناوین ژورنالهای گوناگون سردرگم شده‌اید. لینک زیر یک برنامه آنلاین است که به محققان کمک کند ژورنال مناسب‌تر برای چاپ تحقیقات خود را بیابند:

https://www.edanzediting.com/journal-selector



http://journalfinder.elsevier.com/


روند کار این برنامه تحت وب به این صورت است که محقق با نوشتن چکیده‌ای با زبان انگلیسی صریح و با جزئیات و نگارش صحیح از تحقیق خود، ژورنالهای مناسب‌تر برای تحقیق خود را بیابد. همچنین محقق می‌توان جستجوی خود را به ژورنالهای با impact factor بالاتر یا ژورنالهای با دسترسی رایگان، محدود کند.

بر داشت از سایت

http://medicine.tums.ac.ir/page.aspx?p=653&id=959



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۲
معصومه مسلمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی